tisdag 29 oktober 2013

Nu kör vi igen

Hej allihopa,

Jag vet att jag fullkomligen sugit på att uppdatera och jag har läst alla e-post jag fått. Jag ska nu skärpa till mig då jag fått i ordning det mesta som tagit min tid på slutet.

Travet går lite sisådär just nu. Förra veckans resultat stannade på cirka 2 000 kr plus och det är inget jag vill ens nämna. Jag vet inte, jag har fullkomligen förlorat respekten för pengar känns det som ibland. Det som svider värst är att jag fått 6-rätt på V75 minst 3 veckor i rad tror jag och att det där riktiga flytet sviker.

Jag skall dock komma igång snart och en storvinst lurar runt hörnet. Igår hade jag vinnarraden en timme innan V64 startade men ändrade mig och delade systemet i två på sammanlagt 2000 rader. Det gick åt helvete och det blev två femmor men V6 satte stopp för eventuellt 15-20% tillbaka.

Hur som haver. Det är tävlingar i Åke Svanstedt land ikväll, Axevalla. Det är en bana jag gillar att tippa på, varför vet jag inte. Har lyckats bra där känns det som.

Här kommer Snoktips inför kvällen:


Jag har redan lämnat in en rad inför kvällen men det kommer med stor sannolikhet bli ett till, här följer systemet i sin helhet.

Registrerat spel 

Datum: Tisdag 2013-10-29
Bana: Axevalla
Spelform: V64, omg. 138

V6 - endast vinst vid 6 rätt

Avd Ordinarie hästar
1 8 Rakas
2 8 Uroy
3 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11, 12
4 1, 4, 5, 8, 9, 10, 13, 15
5 1, 2, 8, 11, 13, 14, 15
6 3, 4

Vadet gäller startnummer

896 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 896,00 kr

Kvittonummer: A740 D515 1C38 



Jag vet inte om jag vill hålla B.W.L Champion som förstahäst i öppningen. Kan hästen verkligen svara upp spets? Mitt tips är att I Wont Dance tar hand om den och får Rakas på utsidan. Jag tror Rakas kan vinna över detta gänget från alla positioner. Men hur blir vädret? 

Återkommer under kvällen förhoppningsvis........

Idén: 

Jag har en ganska fint Chansspik som heter 13 West Wing i avdelning 5. Senast ute i bra mycket värre sällskap än detta, över samma distans. Min idé är att han har stor chans att svepa alla över upploppet.

Ta detta i åtanke. I senaste starten vann Piano Dilli överlägset på Åby, bakom gjorde Palermo Cesar och West Wing upp om andra platsen. Min idé tok-spurtade och hann om precis innan mållinjen. Att tänka på är att Åbys upplopp är 187 meter. Axevallas mäter 227 meter. Gör matten själva och glöm för fan inte denna på era kuponger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar